Castellà, 272 pàgines.
Esplèndida reflexió de gran qualitat sobre la sexualitat i la mort, però bàsicament sobre la sexualitat. Filosofia de la bona, o més ben dit de la molt bona.
André Comte-Sponville (Paris, 1952), és filòsof francès i membre del Comité Consultiu Nacional d'Ètica Francés des del 2008. Com a filòsof és considerat materialista, racionalista i humanista.
Vaig descobrir-lo en una classe de post-grau on el professor Walter Riso el va nombrar i a través del qual va fomentar la seva teoria sobre la relació amorosa a través dels conceptes grecs Eros, Philia i Àgape.
El llibre consta de tres assajos: El Amor; Ni el sexo ni la muerte; i, Entre la pasión y la virtud. Tost tres són molt interessant, però recomano per damunt dels tres i amb molt d'entusiasme el primer: l'Amor.
Crec que totes aquelles persones, homes i dones (amb recomanació especial als homes) de la meva generació, que estem aparellats des de fa anys amb la mateixa parella; que hi ha moments que ens podem sentir estranys amb la nostra vida, és a dir, amb prou experiència per mirant-se la vida viscuda amb respecte i reflexió, però amb tot un món per endavant; que podem experimentar una certa desafecció en el camp de la passió, de l'amor i del sexe; que potser ens mirem les parelles joves amb certa nostàlgia....ens pot ser i serà molt útil llegir el primer assaig i en especial els dos primers capítols: Eros o el amor pasión i Philia o la alegría de amar (també, posats a acabar bé la lectura, Àgape o el amor sin orilla).
En el llibre apareixen altres filòsofs que alimenten tota la lectura: Sòcrates, Plató, Aristòtil, Spinoza, Shopenhauer, Epicur, Montaigne...i el mateix Comte-Sponville.
Permeteu-me un petit tast que trobareu en el segon capítol:
"Es tracta d'estimar una mica menys allò que ens falta i una mica més el que tenim; una mica menys allò que somniem i una mica més allò que coneixem. Es tracta de passar d'un amor a un altre, d'Eros a Philia, de la passió a l'acció"
Bona lectura!
Llibre disponible
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada